Poți sa faci Bani cu un canal de YouTube?
- Să ai 1000 de abonați
- Să ai 4000 de ore de vizionare în ultimele 12 luni, cumulat, la toate videoclipurile tale publice de pe canalul tău.
- Odată ce ai îndeplinit aceste două condiții obligatorii, poți aplica pentru YPP (YouTube Partner Program) sau, pe românește, parteneriatul YouTube pentru creatorii de conținut ce îți va permite să-ți monetizezi clipurile video postate pe canalul tău de YouTube.
Cum vei ști când poți aplica pentru monetizarea clipurilor de pe canalul tău de YouTube?
Dacă vrei să știi când ești eligibil pentru a aplica pentru monetizarea canalului, ai două posibilități.
Fie te uiți manual, la intervale de timp, prin datele de statistică din contul tău YouTube și îți calculezi orele de vizionare acumulate; fie îți activezi opțiunea “Trimite-mi o notificare când sunt eligibil” și în momentul în care ai îndeplinit cele două condiții obligatorii, YouTube îți va da un e-mail prin care te va informa că poți aplica pentru programul de parteneriat YouTube pentru monetizarea conținutului video.
Ce pot face să îndeplinesc cât mai repede cele două condiții pentru activarea monetizării pe canalul de Youtube?
Pentru cei care mai citesc încă acest articol și au plăcerea de a savura un text și niște opinii sincere le spun că scurtături, nu există.
Nu îți vom spune ce poți să creezi pe YouTube, dar avem responsabilitatea de a ne comporta corect față de spectatorii, creatorii și advertiserii noștri. Dacă participi la Programul de parteneriat YouTube, ai posibilitatea de a câștiga bani prin YouTube și, din acest motiv, îți impunem un standard mai înalt.
Pentru a ne asigura că-i recompensăm pe creatorii buni, îți examinăm canalul înainte de a fi acceptat în Programul de parteneriat YouTube. Evaluăm în mod constant și canalele, pentru a ne asigura că se respectă toate politicile și recomandările noastre.
Ar putea fi necesar să plătești impozite pentru veniturile de pe YouTube. Află mai multe informații mai jos.
Modalități de a câștiga bani în Programul de parteneriat YouTube
Fiecare funcție are setul propriu de criterii de eligibilitate în plus față de cerințele privind numărul de abonați și numărul de vizionări. Dacă evaluatorii noștri consideră că videoclipul sau canalul tău nu este eligibil, este posibil să nu poți să activezi o anumită funcție. Aceste praguri suplimentare există din două motive principale. Cel mai important este că trebuie să respectăm cerințele legale în fiecare domeniu în care această funcție este disponibilă. Apoi, pentru că dorim să-i recompensăm pe creatorii buni, trebuie să ne asigurăm că avem un context suficient pentru canalul tău – ceea ce înseamnă, în general, că avem nevoie de mai mult conținut de examinat.
Reține că analizăm în mod constant canalele pentru a ne asigura că politicile noastre sunt respectate de conținutul tău.
Criteriile minime de eligibilitate pentru a activa funcțiile de generare de bani
Reține că fiecare funcție are propriile criterii. Este posibil să nu ai la dispoziție unele funcții, din cauza cerințelor legale locale.
venituri din publicitate: obține venituri din anunțuri grafice, suprapuse și video;
membrii canalului: membrii tăi fac plăți lunare recurente în schimbul unor avantaje speciale pe care le oferi;
raft de produse: fanii tăi pot să navigheze și să cumpere produse oficiale de marcă, prezentate în paginile tale de vizionare;
Super Chat și Super Stickers: fanii tăi plătesc pentru ca mesajele lor să fie evidențiate în streamurile de chat.
venit YouTube Premium: obține o parte din taxa de abonare a unui abonat YouTube Premium atunci când acesta îți vizionează conținutul.
Venituri din anunțuri |
|
Membrii canalului |
|
Raft de produse |
|
Super Chat și Super Stickers |
|
Venituri YouTube Premium | Creezi conținut urmărit de un spectator care este abonat YouTube Premium |
Veniturile pe YouTube și răspunderea fiscală
Să câștigi bani pe YouTube reprezintă o recompensă extraordinară pentru postarea de conținut de calitate și captivant pe platformă. Cu toate acestea, reține că ar putea fi necesar să plătești impozite în țara de reședință pentru orice venit obținut în urma generării de bani din videoclipurile de pe YouTube. Contactează autoritățile fiscale locale pentru îndrumări detaliate.
Nu poți fenta “sistemul” YouTube.
Scopul vostru numărul unu ar trebui să fie acela de a face clipuri pe care și voi le-ați privi cu drag. Să vă pasioneze subiectele abordate, să vă placă ceea ce faceți și să nu alergați după numere, după cifre.
Să știți că oamenii care vă vor privi conținutul, își vor da seama imediat dacă chiar vă place ceea ce postați, dacă sunteți cu sufletul acolo sau o faceți de mântuială, de dragul cifrelor sau pentru că-i la modă ori cool să fii YouTuber.
Tutoriale video asemănătoare:
- Ce poți sa urci pe youtube, ca sa nu ramai fără canal
- Cum sa asculți muzica YouTube pe telefon cu ecranul blocat
- Download canal YouTube cu toate fișierele ORIGINALE
Tutorial video – Când poți câștiga bani pe YouTube
„Cât câștigă youtuberii din România?” este prima întrebare ce apare în mintea oricărui puști sau tânăr, pasionat de tehnologie și care se laudă cu puțină creativitate. Recunosc cinstit că de multe ori m-am gândit că ar putea fi un job relativ simplu, frumos, care ar putea să-mi aducă venituri importante.
Însă, când am analizat problema, mi-am dat seama că e o mare bătaie de cap și chiar trebuie să fii bine pregătit pentru a te arunca în arena leilor.
Sunt milioane de canale de Youtube și extrem de mult conținut, iar povestea cu „conținutul de calitate” își merită banii, nu prea se aplică. Pentru că, pe Youtube, calitatea se măsoară la alți parametri. Ceea ce mie mi se pare de calitate, ție poate că nu, deoarece nu intră în aria ta de interes.
Dar cum se fac bani din Youtube și cât câștigă youtuberii din România?
Prin 2007, Youtube a lansat programul Partner la nivel global. Asta însemna că orice creator de conținut putea permite inserarea reclamelor comerciale în video-urile sale, iar pentru asta era răsplătit în bani, firește. Acesta a fost momentul de mare vârf în vlogging-ul internațional, în special cel american.
Abia în 2013 s-a lansat și Youtube România, ceea ce a permis vloggerilor de la noi să se afilieze programului de parteneriat local, dar veniturile nu erau așa grozave cum se credea. În plus, au apărut tot mai multe canale de Youtube și cu tot mai mult conținut original.
Conform Playtech.ro, în 2018, YouTube a schimbat regulile pe care trebuie să le respecte orice canal care încearcă să genereze bani. Pentru a te înscrie în programul YouTube Partner, trebuie să ai cel puțin 1000 de abonați la canalul tău și, în ultimul an, toate clipurile tale trebuie să fi generat cel puțin 4000 de ore de vizionări.
Valorile nu sunt absurde, având în vedere numărul mare de canale cu peste un milion de abonați, dar sunt suficiente pentru a te descuraja, dacă ești la început. Asta deoarece, din experiența mai multor vloggeri, primii 1000 de abonați ai unui canal sunt cel mai greu de obținut.
Și ca să fie și mai greu, dacă într-un an, numărul abonaților tăi a scăzut sub o mie, și ai făcut mai puțin de 4000 de ore vizionate, ieși automat din programul de monetizare.
Dar câți bani se câștigă?
Ei bine, dacă încarci pe platformă un clip viral, vei primi 55% din toți banii pe care Youtube îi obține din reclamele afișate pe parcursul video-ului tău. Pare un deal bun, nu-i așa?
Nu e chiar așa. Suma pe care Youtube o încasează pentru clipul tău din publicitate, variază foarte mult în funcție de o mulțime de parametri, de la subiectul clipului tău, la media de vârstă și sexul celor care îl vizionează și până la perioada din an în care este urcat conținutul. Dacă vrei să vorbim din cifre exacte, calculul mediu se face așa: pentru 1000 de vizualizări, Youtube primește din publicitate 2,5 dolari, din care ție îți revin 1,38 dolari, adică vreo 5 lei.
Un vlogger din România care înregistrează 1 milion de vizualizări pe clipurile sale, câștigă în medie 300-400 de dolari pe lună. Asta înseamnă un salariu mediu cu indulgență.
Însă dacă stai să te uiți pe planul tău de afaceri, vei vedea că ai investit mult mai mult în aparatură și timp. Clipurile filmate profi, cu aparatură profi și montate impecabil (asta înseamnă să fii foarte priceput și extrem de creativ), au șanse mai mari să devină virale.
SourceReader.com susține că investiția în aparatura necesară creării conținutului pentru canalul de Youtube pornește de la 1000 de euro și poate urca mult peste 2000.
Ai nevoie să atingi o nișă foarte bună.
De exemplu, cei mai mulți bani din Yutube, îi fac românii care au creat canalul TraLaLa, cu cântece și desene animate pentru copii. Conform socialBlade.com, pe locul doi în venituri din Google AdSense se situează Cântece Grădiniță.ro, urmat îndeaproape de Cat Music. Aceste conturi de Youtube au încasări de milioane de lei, bucurându-se de milioane de vizualizări. Vezi Sursa Info
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Thanks