vineri, 12 iulie 2024

Recompensa cu 200 lei pentru fiecare prieten

 



Salut !

Vrei să câștigi ușor ceva bani? Pentru încă 7 zile, vei primi 200 lei pentru absolut fiecare prieten eligibil care își face cont la recomandarea ta.

Cum îmi invit prietenii?

1. Deschide aplicația și apasă pe placa de recomandare din ecranul principal

2. Selectează prietenii pe care vrei să îi recomanzi din lista de contacte

Poți recomanda până la 5 prieteni. Aceștia trebuie doar să fie eligibili pentru un cont Revolut și să nu fie deja clienți Revolut.

Ce trebuie să facă prietenii mei?

1. Să-și creeze un cont Revolut folosind linkul unic de recomandare primit de la tine

2. Să-și confirme identitatea și să treacă de verificările noastre

3. Să-și adauge bani în cont prin asocierea unui card bancar sau a altui cont bancar

4. Să comande un card fizic Revolut

5. Să plătească pentru 3 cumpărături cu cardul Revolut, în valoare de cel puțin 15 lei fiecare. Se aplică excluderi de la tranzacții, vezi termenii și condițiile complete pentru detalii. Cumpărăturile pot fi făcute și cu un card virtual cât timp așteaptă livrarea celui fizic

6. Să parcurgă toți acești pași până pe 2 august 2022 23:59 GMT

Mie ce-mi iese?

Te vom recompensa cu 200 lei pentru fiecare prieten care îndeplinește criteriile, pentru până la 5 abonări. Vezi termenii și condițiile complete pe blogul nostru.

Invită-ți prietenii cât mai curând posibil, ca să aibă destul timp să parcurgă toți pașii înainte de finalul promoției de pe 2 august 2022 23:59 GMT!

Vazi mai multe info Aici

O singură aplicație pentru tot ce ține de bani | Revolut

joi, 25 martie 2021

Campaniile de marketing



Campaniile de marketing sunt organizate, eforturi strategice pentru a promova un anumit obiectiv al companiei, cum ar fi creșterea gradului de conștientizare a unui nou produs sau captarea feedback-ului clienților. În mod obișnuit, își propun să ajungă la consumatori într-o varietate de moduri și implică o combinație de mijloace media, inclusiv, dar fără a se limita la e-mail, publicitate tipărită, televiziune sau radio, plată pe clic și social media.

Campaniile de marketing nu includ toate eforturile de marketing pentru o marcă. De fapt, cuvântul „campanie” este definit ca „o serie conectată de operațiuni menite să aducă un anumit rezultat ”.

De aceea, politicienii fac campanie pentru anumite alegeri, iar militarii fac campanie pentru o anumită bătălie.

Campaniile de marketing excelente urmăresc o temă consistentă și promovează o idee sau un obiectiv unic sau concentrat (așa cum vom discuta ).

De exemplu, fiecare reclamă Nike pe care o vedeți sau o auziți în drum spre serviciu probabil nu face parte dintr-o campanie. Dar, dacă vedeți un panou publicitar Nike, derulează peste un Nike sponsorizat Instagram poștă, și de a primi un e - mail Nike toate promovează același produs ... ai asistat cu siguranta o campanie de marketing.

De asemenea, probabil ați auzit cuvântul „campanie” folosit atât pentru marketing, cât și pentru publicitate. Care este diferența?

Publicitatea este o componentă a marketingului. Marketingul este modul în care o companie intenționează să-și conștientizeze brandul și să convingă clienții să facă o achiziție, în timp ce publicitatea este procesul de creare a mesajelor persuasive în jurul acestor obiective largi.

În ceea ce privește campaniile, o campanie de publicitate ar putea fi o fațetă a unei strategii mai mari de campanie de marketing. De exemplu, dacă Nike ar face campanie cu privire la lansarea unui nou produs, publicitatea lor ar fi o parte din eforturile lor de marketing mai largi, care ar putea cuprinde, de asemenea, e-mail, rețele sociale și căutare plătită.

Deci, campaniile sunt eforturi de marketing concentrate și acute pentru a atinge un obiectiv singular. În ciuda definiției lor simple, campaniile de marketing pot necesita multă muncă. Continuați să citiți pentru a afla cum să creați și să promovați unul de succes.
Tipuri de campanii de marketing

Campanie de marketing pentru produse
Campanie de dezvoltare a mărcii
Campanie de marketing prin e-mail
Campanie de marketing pentru conținut
Campanie de conținut generat de utilizatori
Relații publice / campanie de sensibilizare
Campanie prin poștă directă
Campanie de marketing afiliat
Campanie de socializare
Campanie de marketing pentru achiziții
Campanie de marketing / publicitate plătită



Componente ale campaniei de marketing

Componente multiple intră în planificare, execuție și beneficiază de o campanie de marketing stelară.
Obiective și indicatori de performanță : identificați care este obiectivul final al campaniei dvs., cuantificați-o și explicați cum veți măsura acest rezultat. De exemplu, campania dvs. de creare a conținutului ar putea fi măsurată în funcție de traficul organic, fiecare postare urmărind generarea de 1.000 de vizionări pe lună și 10 contacte noi, iar valorile sunt măsurate în Google Analytics și Looker .
Canale: Unde vor fi distribuite conținutul și mesajele dvs.? De exemplu, dacă derulați o campanie de marketing pe rețelele de socializare, ați putea acorda prioritate în mod special creșterii canalelor cele mai relevante pentru publicul dvs. și să le omiteți pe cele în care este cel mai puțin probabil să vă dezvoltați un fidel.
Buget : nu toate campaniile de marketing necesită un buget incremental, dar multe încă o fac. Luați în calcul costurile de agenție, publicitate și freelance, dacă este cazul, și includeți aceste numere în orice analiză a rentabilității investiției pentru campania dvs.
Format (uri) de conținut : determinați ce tip de conținut veți crea pentru a alimenta campania. Este obișnuit ca specialiștii în marketing să includă mai multe formate de conținut într-o campanie singulară. De exemplu, o campanie de branding ar putea include reclame video, comunicate de presă și bloguri pentru invitați.
Echipa : Cine sunt persoanele pe care te bazezi pentru a face treaba? Înainte de lansarea campaniei, asigurați-vă că aveți o listă de persoane care vă pot ajuta cu redactarea, crearea site-ului web, proiectarea, planificarea bugetului, videoclipurile sau orice alte elemente pe care le folosiți în campanie.
Design: În cele din urmă, o campanie de marketing excelentă are un design remarcabil. Fie că este vorba de un design elegant al unui site web, de o siglă la sfârșitul unei reclame video sau de o infografie interactivă, asigurați-vă că designul dvs. este profesional și potrivit în scopul campaniei.
Cum să creați o campanie de marketing de succes

Crearea unei campanii întregi poate fi complexă, dar este un proces destul de simplu - dacă o faceți corect. Planificarea campaniei dvs. este la fel de importantă ca și proiectarea lucrurilor distractive, cum ar fi reclamele creative și materialele de conversie.

Înainte de a crea ceea ce va vedea publicul dvs., trebuie să luați în considerare ce doriți să facă atunci când îl văd ... sau îl citiți sau îl auziți. (Ai impresia.)

Am organizat această secțiune ca un șablon de campanie de marketing. Tot ce trebuie să faceți este să răspundeți la întrebări - cât mai exact și mai aprofundat posibil - pentru a vă asigura o abordare aprofundată și de succes a următoarei campanii de marketing.

De asemenea, nu săriți înainte! Răspunsurile dvs. la întrebările anterioare vă vor ghida ideile și răspunsurile pe măsură ce vă deplasați.
Planificarea campaniei dvs. de marketing

Acest pas este crucial pentru eficiența campaniei dvs. de marketing. Etapa de planificare va determina modul în care măsurați succesul și vă va îndruma echipa și campania atunci când lucrurile (inevitabil) se strică.

Resurse recomandate
Generator gratuit de planuri de marketing
1. Care este scopul și scopul campaniei dvs.?

Să începem simplu. De ce derulați această campanie? Ce ați dori să realizeze campania dvs. pentru afacerea dvs.?

Dacă întâmpinați probleme la definirea scopului campaniei dvs., începeți în general. Aruncați o privire la obiectivele de mai jos. Care este cel mai aliniat cu al tău?
Promovați un nou produs sau serviciu
Creșteți gradul de cunoaștere a mărcii
Adunați feedback sau conținut de la clienți
Generați venituri
Sporiți implicarea utilizatorilor
Faceți publicitate unui eveniment viitor

Aceasta nu este o listă definitivă, dar vă oferă o idee despre câteva obiective generale de afaceri pe care o campanie le-ar putea ajuta.

Din motive de demonstrație, voi merge mai departe cu cel de-al treilea obiectiv: Aduna feedback sau conținut al clienților. Vom folosi acest exemplu în acest ghid.

Acum, să luăm scopul nostru larg de campanie și să-l transformăm într-un obiectiv SMART . Pentru a clasifica drept „SMART”, un obiectiv trebuie să fie specific, măsurabil, realizabil, relevant și oportun. Obiectivele SMART vă țin la răspundere și vă oferă un obiectiv concret pentru care să vizați.

Continuând cu exemplul nostru de sus, transformarea scopului nostru larg într-un obiectiv SMART ar arăta astfel:

„Scopul campaniei mele de marketing este să adun feedback sau conținut de la clienți.” vs.

„Obiectivul campaniei mele de marketing este de a aduna conținut generat de utilizatori de la 100 de clienți printr- un hashtag de marcă pe Instagram care prezintă noua noastră linie de produse până la 31 decembrie 2020 ”

Obiectivul este specific (conținut generat de utilizatori), măsurabil (100 de clienți), realizabil (printr-un hashtag de marcă Instagram), relevant (cu noua linie de produse) și în timp util (până la 31 decembrie 2020).

Vedeți cum scopul meu extins al campaniei se transformă instantaneu într-un obiectiv care poate fi atins și atins? Determinarea unor astfel de măsuri distincte pentru campania dvs. este dificilă - înțeleg. Dar luarea deciziilor dificile acum vă va face viața - și campania - mult mai ușoară în viitor.

Resurse recomandate
Șablon SMART de stabilire a obiectivelor gratuit
2. Cum îți vei măsura campania?

Răspunsul (răspunsurile) la această întrebare va arăta diferit pentru toată lumea. S-ar putea să răspundeți la acest lucru cu „rate de deschidere prin e-mail”, „aprecieri noi pe pagina Facebook”, „precomenzi de produse” sau toate cele de mai sus.

Aceste răspunsuri vor depinde de obiectivul dvs. general de campanie. Iată câteva exemple de valori bazate pe obiectivele campaniei pe care le-am menționat mai sus .
Pentru promovarea unui produs sau serviciu nou: precomenzi, vânzări, vânzări în plus
Pentru creșterea gradului de conștientizare a mărcii: Sentiment, mențiuni sociale, mențiuni de presă
Pentru colectarea feedback-ului sau a conținutului clienților: mențiuni sociale, implicare
Pentru generarea de venituri: clienți potențiali, vânzări, vânzări pozitive
Pentru a spori implicarea utilizatorilor: distribuiri de bloguri, distribuiri sociale, interacțiuni prin e-mail
Pentru publicitatea unui eveniment viitor: vânzări de bilete, rezervări de vânzări sau divertisment, mențiuni sociale

În cazul în care campania dvs. implică mai multe eforturi de marketing (cum ar fi rețelele sociale, poșta directă și anunțurile radio), este înțelept să definiți cum veți măsura campania pe fiecare suport. (Citiți mai jos despre aceste valori specifice canalului mai jos .)

De exemplu, să presupunem că desfășuram campania mea de conținut generat de utilizatori (UGC) pe rețelele de socializare, prin e-mail și pe blogul nostru.

În primul rând, aș defini indicatorii mei de performanță (KPIs) pentru fiecare mediu, care ar putea arăta ca:
Interacțiuni Instagram (aprecieri și comentarii) și etichete de profil
Trimiteți prin e-mail tarifele de deschidere și ratele de clic
Vizualizări de bloguri, clicuri și distribuiri sociale

Apoi, aș defini KPI-ul principal al campaniei mele: mențiuni hashtag marca Instagram.

În timp ce indicatorii de performanță de mai sus indică cât de bine ajunge campania mea și implică publicul, KPI-ul meu principal îmi spune cât de aproape sunt de atingerea obiectivului meu SMART.

În cele din urmă, să ne gândim la o altă întrebare: Cum arată „succesul” pentru compania dvs.? Sigur, este interesant să atingi un obiectiv prestabilit, dar acest lucru nu este întotdeauna posibil. Ce (în afara obiectivului dvs.) ar constitui succesul dvs. (sau ar servi ca reper)? Ce te-ar face să simți că campania ta merită dacă nu implică atingerea obiectivului tău?

Atunci când stabiliți cum veți măsura campania, luați în considerare setarea unor puncte de control pe parcurs. Dacă campania dvs. implică creșterea gradului de cunoaștere a mărcii și obiectivul dvs. este să ajungeți la 50 de mențiuni PR până la sfârșitul anului, setați câteva notificări de referință la 10, 25 și 40 de mențiuni.

Nu numai că vă va reaminti să continuați să vă îndreptați spre obiectivul dvs. final, dar va crește moralul în echipa dvs. și vă va reaminti că investițiile dvs. de timp și bani sunt plătite.
3. Cui vizezi?

Ah, secțiunea iubită „public țintă”. Acesta este unul dintre lucrurile mele preferate de care să vorbesc, deoarece alinierea dvs. cu publicul dvs. poate face sau rupe succesul oricărui marketing sau vânzare ... în special o campanie.

Imaginați-vă că construiți o campanie de marketing antiglonț doar pentru a fi întâlnită cu greieri. * ciripit * * ciripit *

În acest caz, ați putea crede că ați ales un mediu de marketing greșit sau că reclama dvs. nu a fost suficient de ingenioasă. Indiferent de ceea ce ar putea fi, toate aceste decizii revin la un singur lucru: publicul tău.

Primul pas pentru a răspunde la această întrebare este de a afla ce etapă a călătoriei cumpărătorului vizează campania dvs. Încercați să atrageți clienți noi sau încercați să adunați feedback de la clienții existenți? Îți promovezi brandul către cei care îl recunosc sau introduci cu totul o nouă identitate de marcă?

Mesajul dvs. de marketing va varia în funcție de faptul dacă publicul campaniei dvs. se află în stadiul Conștientizare, luare în considerare sau decizie. Este important să rețineți că o campanie de marketing poate include garanții pentru persoanele aflate în diferite etape ale călătoriei lor. De exemplu, deși campania dvs. ar putea viza clienții actuali, aceasta ar putea aduce, de asemenea, gradul de cunoaștere a mărcii noilor consumatori.

Apoi, identificați interesele publicului și punctele dificile. Iată câteva întrebări pe care trebuie să le puneți dvs. și echipei dvs. pentru a vă înțelege mai bine publicul.
Care sunt interesele generale ale publicului meu? Ce reviste citesc? Ce emisiuni TV urmăresc? Cum își petrec timpul liber?
Unde participă publicul meu online? În ce scop utilizează Instagram, Facebook și alte rețele? Se angajează sau doar navighează?
Ce tip de conținut atrage atenția publicului meu? Răspund la mesaje de vânzare directe sau ar consuma mai degrabă conținut înțelept și plin de umor? Ce referințe culturale ar înțelege?
Ce fel de probleme au pe care le-ar putea rezolva produsul, serviciul sau marca mea?

A cunoaște bine publicul din campanie vă va ajuta să răspundeți cu încredere la aceste întrebări și la orice alte întrebări care pot apărea în timpul campaniei.

Resurse recomandate
Cumpărător Persona Generator
4. Care este conceptul campaniei dvs.? Cine și cum îți vei crea marketingul?

Este timpul să vorbim despre campania în sine. În acest moment, știți de ce derulați o campanie, cum o veți măsura și pe cine vizează. Acum, să vorbim despre cum va arăta campania ... la propriu.

Campaniile de marketing sunt ca marca lor. Au nevoie de o misiune, o viziune și o identitate vizuală. Campaniile grozave sunt o ramură a mărcii lor părinte, atât vizual, cât și creativ - rămân în concordanță cu marca de afaceri, dar își păstrează propria identitate.

La crearea activelor campaniei, unele companii utilizează o echipă internă, în timp ce altele optează pentru o agenție. O altă alternativă este angajarea unui freelancer sau a unui antreprenor pentru a finaliza o anumită porțiune a proiectului, cum ar fi copia sau proiectarea.

În funcție de obiectivele specifice ale campaniei, vă recomand să începeți cu echipa internă și să mergeți mai departe de acolo. Ei sunt probabil experții în acea porțiune a afacerii dvs. și pot vorbi despre ceea ce are nevoie campania dvs. pentru a reuși.

Urmând exemplul campaniei mele Instagram UGC, aș începe prin a mă consulta cu echipa mea de socializare. Ei ar fi cei mai familiarizați cu ceea ce funcționează bine conținutul Instagram și cu ce îi place să vadă publicul nostru Instagram. De acolo, le-aș putea atribui campania sau pot externaliza partea creativă către o agenție sau un profesionist independent.

Acest pas va dura cel mai mult, deoarece veți crea conceptul de campanie de la zero. Apoi, vom analiza modul în care vă veți distribui materialele campaniei și vă veți conecta cu publicul dvs.

Resurse recomandate
Trusa de cercetare a pieței
Distribuirea campaniei dvs. de marketing

Această etapă se referă la partea publică a campaniei dvs., inclusiv ce va vedea publicul și când. Dacă ați parcurs secțiunea anterioară, ar trebui să aveți toate răspunsurile de care aveți nevoie pentru a vă ghida în acest pas.
5. Cum vei ajunge la publicul tău?

Să ne gândim la ce tip de marketing va folosi campania dvs. Această alegere depinde de preferința dvs. de public, de buget și de nivelurile de implicare a mărcii, printre alți factori.

Aruncați o privire asupra canalelor media actuale pe care le utilizați pentru a vă promova compania. Care sunt cele mai performante? Care vă permit să plătiți pentru reclame? Care au cel mai bun angajament? Cel mai important, unde sunt clienții tăi?

De asemenea, în timp ce este recomandat să utilizați mai multe medii, probabil că nu ar fi înțelept să vă publicați campania pe un mediu nou pe care afacerea dvs. nu are prezență. Așadar, rămâneți la acele canale de marketing pe care deja îl ucideți.

Aveți nevoie de câteva idei? Aruncați o privire la modelul PESO , care împarte canalele de distribuție în plătit, câștigat, partajat și deținut.

Sursă

Începeți prin alegerea a două sau trei canale pentru campania dvs. De exemplu, aș putea promova campania mea UGC Instagram prin intermediul rețelelor sociale (pe Instagram, desigur), prin e-mail și prin intermediul blogului meu. Aș plăti apoi pentru a-mi spori postările din campania de socializare, astfel încât să fie vizualizate de mai mulți publici.

În funcție de obiectivul campaniei, este posibil ca anumite canale să nu aibă sens. În ceea ce privește campania mea UGC, nu ar avea sens să investesc în reclame tipărite sau poștă directă, deoarece campania este pur digitală, iar publicul meu este în mare parte online. Pe de altă parte, campaniile multinaționale de lansare a produselor ar implica probabil majoritatea (dacă nu toate) alegerile media de mai sus. Ar dori să ajungă la cel mai larg public, atât personal, cât și online.

Amintiți-vă că va trebui să modificați sau să extindeți activele de marketing pentru a se potrivi oricărui canal media pe care îl alegeți. Imaginile, videoclipurile și copiile campaniei dvs. pot varia între rețelele sociale, e-mail, tipărire etc.

În cele din urmă, chiar dacă alegeți să nu promovați activ pe un anumit mediu, îl puteți optimiza oricând pentru a menționa cel puțin campania dvs. De exemplu, puteți să vă actualizați biografia de pe rețelele sociale, să vă modificați semnătura de e-mail, să instalați o bară de notificare a antetului site-ului web, să adăugați îndemnuri mici (continuați să citiți pentru mai multe despre acestea) în partea de jos a postărilor de blog și multe altele. Aceste eforturi nu necesită multă muncă sau resurse suplimentare, dar vă promovează campania.
6. Cum și când veți publica?

Această secțiune se referă la sincronizare. Stabilirea unui termen limită pentru campania dvs. (partea în timp util a obiectivului dvs. SMART) vă oferă o idee mult mai bună despre când, cum și cât de des o veți promova.

Mai întâi, creați o cronologie generală a campaniei. Pe un calendar, marcați data și termenul de începere a campaniei. Acest lucru vă oferă parametri în care să lucrați.

Apoi, aruncați o privire asupra activelor de marketing și a canalelor de marketing promoționale alese. Pe baza persoanelor și a resurselor financiare, cât de des vă puteți permite să postați și să promovați conținutul campaniei? Creați un calendar promoțional pentru fiecare canal de marketing. Decideți o cadență pentru fiecare canal și identificați în calendar postările, e-mailurile etc. planificate.

De ce ar trebui să vă mapați campania vizual? Vă va ajuta să dispersați în mod egal promoțiile campaniei și să publicați în mod egal pe fiecare mediu. De asemenea, vă va oferi o idee despre locul în care vă îndreaptă timpul și energia, astfel încât să puteți privi în urmă atunci când evaluați eficiența campaniei dvs.

Dacă calendarul dvs. promoțional pare foarte, foarte plin, nu vă faceți griji. Instrumentele de planificare a rețelelor sociale și a e-mailurilor pot atenua presiunea postării zilnice. Consultați instrumente precum HubSpot , Buffer și MailChimp pentru a vă ajuta să programați și să gestionați promoțiile campaniei.

Etapa promoțională se referă la obținerea campaniei dvs. în fața publicului. Dar, cum trebuie să-ți faci publicul să urmărească scopul campaniei tale? În continuare, vom discuta despre cum să vă optimizați campania pentru a converti clienții.
Conversia clienților prin campania dvs. de marketing

Deci, campaniile sunt o serie conectată de operații concepute pentru a produce un anumit rezultat. Am vorbit despre partea „conectată” și am acoperit partea „operațiuni”. Această etapă - etapa de conversie - se referă la modul în care campania dvs. poate duce la acel „rezultat particular”.
7. Cum va conduce marketingul dvs. acțiunea dorită?

Chiar dacă campania dvs. este eficientă și generează o mulțime de trafic, trebuie totuși să finalizeze acțiunea dorită. Prin „acțiunea dorită”, vorbesc despre acel obiectiv SMART pe care l-ați definit inițial. Să luăm un moment și să reiterăm acest obiectiv.

Pentru eșantionul meu de campanie, obiectivul meu SMART a fost „să adun conținut generat de utilizatori de la 100 de clienți printr-un hashtag de marcă pe Instagram care prezintă noua noastră linie de produse până la 31 decembrie 2018”.

Acest pas se referă la calibrarea eforturilor și canalelor dvs. de marketing pentru a vă conduce clienții la îndeplinirea obiectivului dorit. Acest lucru se realizează prin mijloace de conversie, cum ar fi îndemnurile, paginile de destinație și formularele de clienți potențiali.

Aceste materiale pot fi utilizate separat sau împreună, cum ar fi prezentarea unui formular de plumb pe o pagină de destinație sau crearea unui îndemn care să solicite publicului dvs. să completeze un formular.
Îndemnuri la acțiune

Un îndemn la acțiune (CTA) este o cerere directă a publicului. Este o imagine sau o linie de text care vă determină vizitatorii, clienții potențiali și clienții să ia măsuri și este absolut crucial pentru succesul campaniei.

CTA-urile reduc zgomotul lumii de marketing și publicitate de astăzi și oferă publicului o directivă clară. Dar, nu există o soluție unică pentru CTA, mai ales în cazul campaniilor de marketing.

CTA-ul campaniei dvs. nu le poate cere pur și simplu să-și îndeplinească obiectivul. De asemenea, trebuie să luați în considerare modul în care publicul dvs. ar beneficia de finalizarea acțiunii dvs. și să îl includeți în CTA.

Dacă CTA-ul campaniei mele UGC ar fi „postează o imagine a produsului nostru cu acest #hashtag”, campania mea ar părea neinspirată și un pic șefă. CTA-urile ar putea fi directe, dar sunt menite să încurajeze, să inspire și să convingă.

În acest caz, un CTA mai bun ar fi „Distribuiți o fotografie cu produsul nostru și acest #hashtag și s-ar putea să fiți prezentat pe pagina noastră de Instagram și în următorul videoclip promoțional!”

Același CTA bazat pe beneficii se aplică lansărilor de produse, campaniilor de conștientizare a mărcii, eforturilor de vânzare și alte tipuri de campanii. Publicul dvs. nu va finaliza „acțiunea dorită” decât dacă înțelege și cum îi avantajează.

Resurse recomandate
50 de șabloane de îndemn gratuite
Pagini de destinație

Paginile de destinație oferă campaniei dvs. o casă, o destinație. Acestea sunt un spațiu dedicat publicului dvs. pentru a vizita și a afla mai multe despre ce constă campania dvs. și de ce ar trebui să participe. De asemenea, diferențiază campania de restul site-ului și conținutului dvs.

Pagina dvs. de destinație ar trebui să fie coaptă, cu beneficii pentru publicul dvs., în special propunerea de valoare unică (UVP) a campaniei dvs. Nu uitați să repetați CTA și să clarificați modul în care se poate implica publicul (de exemplu, cu o descărcare sau completând un formular).

Paginile de destinație cu conversie ridicată conțin, de asemenea, dovezi sociale și o varietate de materiale de marketing, cum ar fi imagini, copii solide și videoclipuri.

Paginile de destinație cu conversie ridicată conțin, de asemenea, dovezi sociale și o varietate de materiale de marketing, cum ar fi imagini, copii solide și videoclipuri.

Resurse recomandate
77 Exemple geniale de pagini de destinație, bloguri și pagini de pornire
Cum să optimizați paginile de destinație pentru generarea de clienți potențiali
Formulare de plumb

Formularele de plumb sunt formulare web dedicate capturării informațiilor despre un vizitator. Completând formularul, vizitatorul se transformă apoi într-un lead. Formularele de clienți potențiali nu sunt necesare pentru toate campaniile (de exemplu, nu ar face mult bine pentru campania mea UGC Instagram), dar pot fi un bun avantaj pentru majoritatea celorlalte, cum ar fi precomenzile produselor și descărcările ofertei de conținut.

Formularele de clienți potențiali transformă vizitatorii anonimi ai site-ului în date pe care le puteți utiliza pentru a face vânzări și pentru a afla mai multe despre publicul dvs. Ți-au pus pagina de destinație la lucru. Încercați Generatorul gratuit de formulare online pentru a vă construi formularul de campanie.
8. Ce valori puteți monitoriza?

Valorile eficienței campaniei pe care le veți monitoriza vor depinde de tipul de campanie de marketing pe care îl derulați și de canalele pe care le-ați ales. Această secțiune servește doar ca listă de referință pentru a vă oferi o idee despre ce să urmăriți.

De asemenea, este tentant să vă concentrați asupra valorilor de vanitate, cum ar fi traficul generat, rata de clic și afișările. O creștere a acestora este cu siguranță un lucru bun, dar din moment ce nu indică neapărat o creștere a veniturilor, acestea nu pot fi singurele valori utilizate pentru a măsura eficacitatea campaniei dvs.

Iată câteva valori de urmărit pentru fiecare canal de marketing.
Valori de e-mail
Rata de clic
Rata de respingere
Rata de conversie
Valori pentru rețelele sociale (plătite)
Rata de clic
Rata de conversie
Cost pe clic
Costul pe conversie
Valori pentru rețelele sociale (organice)
Angajamente pasive (aprecieri și distribuiri)
Angajamente active (comentarii)
Urmează
Rata de clic
Valori pentru oferta de conținut magnet / conținut
Rata de înscriere
Cost per participare
Rata de deschidere a e-mailurilor de urmărire
Rata de conversie opt-in
Afișați anunțuri / valori media plătite
Costul la o mie de afișări
Rata de clic
Rata de conversie
Costul pe conversie
Valori de corespondență directă
Rata de raspuns
Costul pe conversie
Venit mediu pe conversie
Valori privind conținutul / SEO
Rata de clic
Rata de respingere
Ora pe pagină
Adâncimea de derulare a paginii
Rata de conversie

Acest lucru poate părea o mulțime de valori (în funcție de campania dvs.), dar păstrarea unui ochi asupra acestor numere vă poate ajuta să evaluați campania cu precizie și să înțelegeți mai bine cum să vă îmbunătățiți.
Evaluarea campaniei dvs. de marketing

Etapa post-campanie determină succesul la fel de mult ca și etapa de planificare. Măsurarea și analizarea datelor campaniei dvs. pot oferi informații unice asupra publicului, canalelor de marketing și bugetului dvs. De asemenea, vă poate spune exact cum (sau cum nu) să rulați următoarea campanie.
9. Cum veți ști dacă campania dvs. a funcționat?

Ei bine, depinde de modul în care definiți „a funcționat”. Răspunsul ușor la această întrebare este dacă campania dvs. a îndeplinit sau nu obiectivul inițial SMART. Dacă a făcut-o, minunat! Dacă nu a reușit , poate fi considerat în continuare de succes.

De exemplu, dacă obiectivul dvs. a fost să măriți vizualizările organice ale blogului cu 100K, orice creștere a vizualizărilor ar fi considerată de succes. Dar există o diferență între o campanie care funcționează și o campanie care merită . O campanie utilă îți oferă un ROI proporțional cu timpul și energia pe care le-ai pus în ea.

Deși este în regulă să sărbătorești orice bump în precomenzi, clienți potențiali, vizualizări sau angajamente, nu presupune că este suficient. Există un motiv pentru care primul lucru de făcut este să stabiliți un obiectiv de campanie. Respectarea acestui obiectiv și calibrarea investiției dvs. vă vor asigura că campania dvs. merită.
10. Ce veți face cu datele campaniei?

Acest pas vă ajută să maximizați impactul afacerii campaniei dvs. Când vă analizați și aplicați datele, valoarea acesteia crește de zece ori - nu numai că v-a ajutat să măsurați și să evaluați rezultatele campaniei, dar vă va oferi, de asemenea, direcție și claritate asupra publicului, metodelor de marketing, priceperii creative și multe altele.

Să ne întoarcem la campania mea UGC Instagram. Desigur, imaginile partajate de clienții mei sunt utile, deoarece mă ajută să strâng conținutul utilizatorilor pentru canalele mele sociale și îmi promovează produsul către urmăritorii publicului meu. Dar aceste „date” oferă, de asemenea, informații despre cine este publicul meu, când și cât de des postează pe Instagram, ce limbă folosesc și cum folosesc produsul meu (presupunând că este la fel ca în fotografia partajată).

Vedeți cum „datele” campaniei mele oferă mai multă valoare decât simpla atingere a obiectivului campaniei mele? Același lucru poate fi valabil și pentru datele dvs. Indiferent dacă colectați informații despre clienți potențiali, precomenzi, angajamente sociale sau oferiți descărcări, datele dvs. vă pot dota nu numai pentru a vă atinge obiectivul campaniei, ci și pentru a vă extinde eforturile de marketing în ansamblu.

În cele din urmă, petreceți timp cu echipa dvs. examinând campania. Puneți-vă întrebări de genul:
Ce s-ar fi putut face diferit?
Cum am putea economisi bani?
Pentru tot ce a mers prost, de ce credem că a mers prost?
Ce am aflat despre publicul nostru sau despre canalele de marketing?
Ce fel de feedback am putea aduna de la participanți sau clienți?
Gânduri finale

Deci, campaniile de marketing implică o mulțime de informații, luarea deciziilor, idei și observare. Dar procesul de creare și rularea unuia nu este la fel de înfricoșător pe cât credeai, nu-i așa?

Dacă nu sunteți sigur de unde să începeți, aruncați o privire la câteva exemple extraordinare de campanie de mai jos. Acum, că știi ce se întâmplă în fiecare, s-ar putea să ai o idee mai bună despre cum să-ți construiești unul.
Exemple excelente de campanii de marketing (și de ce sunt atât de grozave)

Acesta nu ar fi un HubSpot Ultimate Guide dacă nu v-aș arăta câteva exemple din profesioniști. Uneori este util să vezi concepte la locul de muncă și de aceea am adunat câteva dintre cele mai bune de mai jos.
#GoodGoesRound al lui Cheerios



General Mills a derulat o campanie non-profit numită Good Goes Round prin intermediul brandului lor Cheerios, făcând lobby pentru a strânge suficienți bani pentru a finanța un milion de mese. Campania a prezentat propria pagină de destinație, materiale de marketing video și hashtag (#GoodGoesRound), separându-l de marca „părinte” și făcându-l partajabil în rândul publicului său. De asemenea, au plătit pentru promovarea adresei URL Good Goes Round pe Google.

 Apple „Shot on iPhone”

Seria Apple „Shot on iPhone” evidențiază videografia și fotografia de înaltă calitate pe care clienții le pot surprinde pe iPhone X. Este o campanie de lansare a produsului care s-a axat pe o caracteristică specifică a noului smartphone Apple. Această campanie a fost unică, deoarece este similară cu o campanie generată de utilizatori, dar a fost, de asemenea, puternic promovată de marca însăși. Apple și-a lansat propriul cont Instagram pentru a partaja conținutul #ShotoniPhone, a colaborat cu fotografi și videografi profesioniști și a difuzat reclame TV oficiale. 

Metro Dins Ways to Die - Trenurile Metro

„Dumb Ways to Die” a fost campania australiană PSA care a luat lumea publicității prin asalt. Creată la Melbourne, campania a reprezentat efortul Metro Trains de a încuraja siguranța feroviară. Campania a fost inițial distribuită pe rețelele de socializare în 2012, dar a devenit virală la scurt timp după aceea.

Potrivit CampaignLive , „Videoclipul muzical, care prezintă personaje animate moarte în circumstanțe amuzante, a acumulat deja 50 de milioane de vizionări pe YouTube, peste 3,2 milioane de share-uri pe Facebook, a fost retweeted de 100.000 de ori pe Twitter și a devenit al treilea cel mai viral anunț din toate timp. Piesa muzicală a fost, de asemenea, populară, înregistrând pe iTunes în 28 de țări. ”

Campania are, de asemenea, propria sa pagină Wikipedia și un site web live pe care vizitatorii pot juca jocuri sau pot cumpăra jucării și îmbrăcăminte. 

Pepsi's "Provocarea Pepsi"

În timpul apogeului războaielor infame cola, Pepsi și-a consolidat locul ca singura alternativă la Coca Cola cu The Pepsi Challenge. Cu o serie de reclame care au pus la cale aceste două băuturi, Pepsi a reușit să câștige cote de piață substanțiale pe piața sa - motiv pentru care dezbaterea continuă și astăzi. 

Sursa Info AICI



 OPTIMEAT este o companie de import si distributie de marfuri alimentare, care s-a lansat in comertul cu carne in anul 2002.

Marfurile pe care le comercializam provin din tarile din Comunitatea Europeana , America de Sud , Noua Zeelanda si de pe piata interna.

Din Europa provine o mare parte a carnii de porc (carcasa , piese , organe si subproduse), din America de Sud, carnea de pasare, iar din Noua Zeelanda, burta de vita .

De asemenea, compania noastra are o buna colaborare cu producatorii interni de carne de vita si de pasare, de la care achizitioneaza marfuri in volume destul de importante.

Departament Import  import@optimeat.ro  +40 726 300 259
Departament Export  export@optimeat.ro  +40 726 300 112
Departament Vanzari  comercial@optimeat.ro  +40 726 300 195
Departament Transport  transport2@optimeat.ro  +40 726 300 180

Vezi mai multe info despre Optimeat 












































joi, 18 martie 2021

Comerț Electronic

 Începerea unei afaceri online este relativ ușoară. Există o multitudine de servicii de comerț electronic disponibile, dintre care cele mai multe scapă de la lansarea unui magazin online și permit oricui să înceapă să vândă online în cel mai scurt timp. Găsirea vânzătorului potrivit este însă o altă poveste. Pentru a vă ajuta să vă restrângeți alegerile, iată 10 lucruri pe care ar trebui să le căutați într-un coș de cumpărături pentru e-commerce și un furnizor de site-uri web.

1. Găzduire și nume de domeniu

Un site de comerț electronic începe cu găzduire de încredere și un nume de domeniu memorabil. Soluția de comerț electronic aleasă ar trebui să aibă servere de mare viteză, cu un timp de funcționare de cel puțin 99% și o lățime de bandă generoasă, pentru a vă asigura că magazinul dvs. online funcționează întotdeauna. De asemenea, ar trebui să ofere o configurare rapidă și ușoară cu numele dvs. de domeniu - pe care ar trebui să îl puteți achiziționa direct de la companie sau printr-un registrator extern - pentru a vă face lansarea ușoară și fără probleme.

2. Șabloane personalizabile

Crearea unui site web atractiv, cu aspect profesional, este cheia succesului magazinului dvs. online. Dar nu toată lumea are abilitățile de codificare necesare pentru a construi un site web sau fondurile pentru a angaja un designer web. În schimb, software-ul dvs. de comerț electronic ar trebui să ofere o colecție de teme și șabloane frumos proiectate, care pot fi personalizate pentru a reflecta marca dvs. Personalizarea ar trebui să fie rapidă și ușoară, cum ar fi platformele de tip drag-and-drop care permit utilizatorilor să rearanjeze elemente și listări de produse cu doar câteva clicuri. [Citiți articolul aferent: Alegerea software-ului de comerț electronic potrivit nevoilor dvs. ]

3. Instrumente pentru coșul de cumpărături

Coșul dvs. de cumpărături este esența afacerii dvs. online. Ar trebui să puteți gestiona perfect inventarul, să urmăriți comenzile și să mențineți profilurile clienților. Clienții apreciază, de asemenea, numărul de inventar și alertele sold-out / back-order, astfel încât să poată rămâne la curent înainte de a face o achiziție. Alte caracteristici de căutat includ posibilitatea de a genera și implementa reduceri, coduri de cupoane și programe de loialitate, precum și capacitatea de a schimba cu ușurință variabile - cum ar fi dimensiunile, culorile și opțiunile de personalizare - și de a calcula automat taxele și costurile de expediere.

4. Instrumente de conversie

Uneori, clienții trebuie să fie convinși să facă o achiziție. Împingeți-le în direcția corectă și închideți vânzarea cu instrumente de conversie, cum ar fi recenzii ale cumpărătorilor, recomandări, comparații de produse, liste de dorințe, istoricele de vizionare și multe altele. Pentru a minimiza abandonarea coșului, serviciile de comerț electronic precum Bigcommerce oferă, de asemenea, achiziții pe o singură pagină pentru a simplifica achizițiile și a reaminti e-mailurile către clienții care adaugă articole în coșurile lor, dar pleacă înainte de plată.

5. Sisteme de plată

O caracteristică foarte importantă de luat în considerare este sistemul de plată al unui coș de cumpărături. Pentru a crește vânzările, clienții ar trebui să poată plăti cu metoda de plată preferată cât mai des posibil. Întrebați furnizorul ce tipuri de opțiuni de plată acceptă, cum ar fi cardurile de credit sau plățile mobile și portofelele digitale, cum ar fi PayPal și Google Wallet. Pentru cardurile de credit, întrebați ce gateway-uri de plată utilizează furnizorul și dacă se bazează pe un procesator de carduri de credit intern sau pe un furnizor terț. Cum sunt tratate informațiile dvs. și ale clienților dvs. și poate sistemul să se integreze cu ușurință în contul dvs. bancar sau comerciant?

6. Aplicații terță parte

Dacă utilizați în prezent sau intenționați să utilizați aplicații de afaceri pentru a vă conduce afacerea de comerț electronic, posibilitatea de a le integra cu magazinul dvs. online va face mult mai ușoară gestionarea afacerii dvs. online. În loc să trebuiască să importați manual date, aplicațiile de afaceri compatibile vă vor economisi tone de timp. Shopify, de exemplu, se integrează cu soluțiile de contabilitate QuickBooks și TaxJar, precum și cu serviciile de expediere AfterShip și ShipStation. Indiferent dacă aveți nevoie să rulați rapoarte financiare sau să pregătiți expedieri și să trimiteți actualizări ale comenzilor, toate datele de care aveți nevoie vor fi gata când vă aflați.

7. Vitrina mobilă

Comerțul mobil (m-commerce) este în creștere. Treceți în fața concurenței alegând un serviciu care oferă un magazin mobil, astfel încât să puteți ajunge la mai mulți clienți pe dispozitivele pe care le folosesc cel mai mult. Funcțiile utile de comerț m includ designuri receptive pentru a optimiza aspectul magazinului dvs. în funcție de dispozitivul utilizat, opțiuni pentru plăți mobile și capacitatea de a vă gestiona magazinul de pe telefonul mobil.

8. Instrumente de marketing și analize

Rularea unui site de comerț electronic este la fel ca și rularea oricărui alt site web - veți avea nevoie de instrumentele de marketing și de analiză potrivite pentru a-l face să funcționeze și pentru a-și măsura succesul. Unele instrumente de căutat sunt optimizarea motoarelor de căutare (SEO), pentru a vă ajuta să vă poziționați pe Google, Bing, Yahoo și alte motoare de căutare; sisteme de gestionare a conținutului pentru bloguri și alte campanii de marketing de conținut; capabilități integrate de marketing prin e - mail ; și integrarea în marketingul social media (Pinnacle Cart, de exemplu, vă permite să adăugați butoane de distribuire la listele de produse și să vindeți direct pe pagina dvs. de Facebook). De asemenea, ar trebui să căutați analize solide care să ofere informații despre orice, de la trafic și vizitatori la comportamentul clienților și modul în care acest lucru se traduce prin vânzări.

9. Asistență pentru clienți

Fie că aveți nevoie de asistență tehnică sau aveți întrebări de facturare, este întotdeauna frustrant atunci când un furnizor de servicii nu este accesibil. Nu toate soluțiile de comerț electronic au același nivel de asistență pentru clienți, deci asigurați-vă că cea pe care o alegeți este acolo atunci când aveți nevoie de ajutor. Există diferite tipuri de asistență pentru clienți. De exemplu, Volusion, Shopify, Bigcommerce, Ashop Commerce și 3dcart oferă toate asistență prin telefon, e-mail și chat live, precum și un ghid de utilizare și forumuri comunitare.

10. Securitate

În calitate de vânzător online, este imperativ să păstrați în siguranță atât datele dvs., cât și informațiile clienților. Alegeți un coș de cumpărături sigur care are conformitate cu industria cardurilor de plată (PCI), protecție securizată a socket layer-ului (SSL) și scor de fraudă. Copierea de rezervă a datelor și recuperarea în caz de dezastru sunt, de asemenea, necesități pentru orice furnizor de soluții de comerț electronic.

Credit de imagine: Găsirea soluției corecte de comerț electronic vă poate face sau rupe afacerea online. / Credit: imagine de comerț electronic prin Shutterstock

luni, 8 februarie 2021

Listarea la bursă

CEO Hidroelectrica In varianta accelerata, listarea pe bursa 

Piata de capital este cunoscuta publicului larg in special prin tranzactiile cu actiuni, implict prin castigurile ce pot fi obtinute ulterior. Dar bursa are si un alt rol, extrem de important pentru companii, mai ales in perioade de criza, cand accesul la finantare este mai greu si mai scump – acela de a atrage finantare pentru firmele care vor sa isi dezvolte business-ul. Sursa info

Companiile care vor să beneficieze de pe urma unor avantaje precum cele de mai sus (pentru o listă extinsă a avantajelor care apar odată cu listarea la bursă a unei companii, puteți citi această notă informativă de pe pagina BVB) trebuie să îndeplinească anumite condiții, pentru a putea fi listate la BVB.

Aceste condiții implică, în principal, anumite cerințe legate de structura companiei, capitalul disponibil, precum și, în anumite cazuri, un istoric al situațiilor financiare. Bineînțeles, trebuie menționat, din start, că, deși bursa este, de obicei, văzută ca o piață unde sunt tranzacționate acțiunile unor companii mari, există și posibilitatea listării la bursă a întreprinderilor mici și mijlocii (IMM), condițiile de listare, în cazul acestora, fiind mai laxe.

Astfel, în ceea ce privește listarea companiilor la bursă, BVB a emis un ghid, în acest scop, pentru a clarifica ce condiții sunt aplicabile, în funcție de mărimea companiei (condiții general aplicabile și condiții separate aplicabile IMM-urilor).  Vezi Susrsa

Statul roman si Fondul Proprietatea, cei doi actionari ai Hidroelectrica, au decis luna trecuta sa nu mai prelungeasca scrisoarea de angajament semnata cu sindicatul de intermediere format din Morgan Stanley si Raiffeisen Capital&Investment.

“In aceste conditii, urmeaza sa fie lansata o noua procedura de achizitie in momentul in care Hidroelectrica este pregatita sa intre in procesul de listare din punct de vedere al deciziilor legate de activele cu functiuni complexe. Procedura (n.red. de selectie a sindicatului de intermediere al IPO-ului) in mod cert trebuie inceputa anul acesta insa… fiind vorba de o valoare destul de mare, s-ar putea sa dureze ceva timp”, a declarat Bogdan Badea, director general Hidroelectrica.

Acesta a subliniat ca problemele Hidroelectrica legate de situatia activelor nerentabile ar trebui sa fie rezolvate anul acesta. “Vrem sa avem un singur exercitiu financiar afectat, iar acesta ar fi 2018. A fost target-ul pe care noi singuri ni l-am impus”.

Argumente pentru privatizare

Studiile arată că piața privată poate lucra mai eficient decât guverne datorită concurenței pe piața liberă. De-a lungul timpului, acest lucru tinde să conducă la prețuri mai mici, calitate îmbunătățită, o varietate mai mare de bunuri și servicii, mai puțină corupție, mai puțină birocrație și livrare mai rapidă. Cu toate acestea, multi susținători ai privatizării nu cred că totul ar trebui să fie privatizat. Potrivit acestora, disfuncționalități ale pieței și monopoluri naturale ar putea aduce probleme. Cu toate acestea, anarho-capitaliștii prefera ca fiecare funcție din stat să fie privatizată, inclusiv aceea de apărare sau de soluționare a disputelor.

Privatizarea în România

În România, primul pas în vederea privatizării a fost constituit de adoptarea Legii nr.15/1990, prin care fostele întreprinderi de stat din vremea regimului comunist au fost transformate în societăți comerciale sau regii autonome.

Procesul de privatizare propriu-zisă a fost inițiat pe baza Legii nr.58/1991. Conform acestei legi, atribuția de privatizare a societăților comerciale aflate în proprietatea statului revenea unei instituții specializate, nou-create, denumită Fondul Proprietății de Stat (FPS). Instituția și-a schimbat denumirea în 2001, în Autoritatea pentru Privatizare și Administrarea Proprietățții Statului (APAPS), iar în 2004 a fost redenumită Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS).

În conformitate cu Legea nr.58/1991, participațiile statului la societățile comerciale constituite pe baza Legii nr.15/1990 erau transferate, în proporție de 30% către cinci fonduri regionale ale proprietății private (SIF-uri), restul de 70% rămânând în proprietatea statului și trecând în gestiunea FPS.

În cursul anilor '90 procesul de privatizare s-a derulat în mod lent. Astfel deși prin legea din anul 1991, se prevedea că privatizarea va trebui finalizată până la sfârșitul anului 1998, FPS-ul desființat, procesul de privatizare nu este încheiat nici în prezent, iar FPS-ul, chiar dacă și-a schimbat denumirea, continuă să existe.

În urma unor modificări legislative făcute începând cu anul 1997, deciziile privind procesul de privatizare au fost într-o oarecare măsură descentralizate. Deși FPS-ul a continuat să existe, o serie de acțiuni deținute de acesta au fost transferate altor autorități ale administrației publice, centrale și locale.

În prezent, procesul de privatizare este aproape încheiat. Principalele societăți care sunt încă în proprietatea statului, dar a căror vânzare este în curs de desfășurare sau se preconizează pentru viitorul apropiat sunt marii furnizorii de utilități (în special de energie electrică).

Companiile Roman Brașov și IMGB au fost vândute pe un dolar, plus preluarea datoriilor[10]. În februarie 2004, Combinatul Siderurgic Reșița (CSR) a fost vândut pe un euro către compania rusă TMK[10].

În 1993, existau deja 209 societăți mixte între companii cu capital de stat și investitori străini și 512 cu investitori români[10]. Metoda de privatizare de tip MEBO a fost un proces prin care activele unei companii erau vândute salariaților[10]. În perioada 1993-1996, numărul societăților vândute prin MEBO a fost de 837, adică 28,8% din totalul privatizărilor[10]. Începând cu 1995-1996 a fost inițiat programul de privatizare în masă, „cuponiada”, cum a intrat în conștiința publicului, care a constat în distribuirea gratuită către populație a unor „cupoane de privatizare”, cu o valoare nominală determinată, de 975.000 lei[10]. Practic, prin aceste cupoane, mai multe societăți de stat erau împărțite către populație[10]. În cele din urmă, s-a ajuns la stadiul actual al privatizărilor, concentrat pe tranzacții individuale.

Argumentele pentru privatizare sunt:

  • Performanța – Industriile de stat au tendința să fie birocratice și ineficiente. Un guvern politic poate fi motivat să îmbunătățească anumite companii de stat doar atunci când performanțele sale slabe devin sensibile din punct de vedere politic.
  • Creșterea eficienței – Companiile private și firmele au o motivație mai mare de a produce bunuri de calitate și de a oferii servicii eficiente pentru a-și maximiza profiturile.
  • Specializarea – O afacere privată are capacitatea de a-și concentra toate resursele pe funcții specifice. O firmă de stat nu dispune de resursele necesare și suport politic pentru a se specializa în oferirea anumitor bunuri și servicii, deoarece aceasta trebuie să servească unui număr cât mai mare de persoane dintr-o populație.
  • Îmbunătățirile – În multe cazuri, guvernele întârzie investițiile sau restructurările în companiile de stat datorită unor interese speciale și a sensibilității politice.
  • Corupția – Funcțiile din companiile de stat sunt predispuse la corupție; Deciziile din companiile de stat sunt în general luate după criterii politice sau câștiguri personale ale acelor manageri (i.e. abuz în serviciu), în loc să se țină cont de factori economici sau bunăstarea populației. Corupția dintr-o companie de stat afectează în mod continuu performanța companiei și activitățile de zi cu zi, în timp ce corupția din cadrul procesului de privatizare este un eveniment ce se petrece o singură dată și nu afectează ulterior performanța companiei.
  • Responsabilitatea – Manageri companiilor private răspund în fața proprietarilor și a consumatorilor, și sunt schimbați dacă performanța lor nu este satisfăcătoare. Managerii companiilor de stat sunt responsabili în fața comunității mai largi și a partidelor politice. Acest lucru poate reduce capacitatea lor de a satisface nevoile clienților, și poate influența deciziile de investiții care ar putea fi profitabile.
  • Amenințarea libertăților civice – O companie controlată de stat poate avea acces la informații care pot fi utilizate împotriva cetățenilor care nu sunt de acord cu politicile acestor companii. Vezi libertate de expresie.
  • Obiective – Un guvern politic are tendința să conducă o industrie sau o companie pentru scopuri politice, în loc de cele economice.
  • Capital – În general, companiile private pot să strângă mai ușor fonduri de investiții de pe piețele financiare, atunci când astfel de piețe există și au lichiditate adecvată. În timp ce ratele dobânzilor pentru companiile private sunt în general mai mari decât pentru companiile de stat, acest lucru poate servi ca un instrument util de constrângere pentru a promova investiții eficiente făcute de companii private, în loc să fie combinate per ansamblu cu riscul de credit al țării. Deciziile de investiții sunt apoi reglementate de ratele dobânzii de pe piața financiară. De cealaltă parte, companiile și industriile de stat trebuie să concureze cu cereri de la alte departamente guvernamentale și cu interese politice sau speciale.
  • Salvarea de la faliment – Guvernele au avut tendința să salveze de la faliment companiile neperformante de stat, datorită sensibilității la pierderile de locuri de muncă, atunci când din punct de vedere economic ar fi mai bine să lase companiile să intre în faliment datorită prezenței pe piață a altor competitori mai eficienți.
  • Lipsa disciplinei de piață – Companiile de stat care sunt prost gestionate nu riscă să intre în faliment (vezi punctul anterior), să le fie schimbat managementul sau să fie preluate de către alți concurenți, așa cum este cazul în companiile private. În plus, companiile private sunt capabile să-și asume riscuri mai mari pentru anumite investiții și apoi să aplice pentru protecție de la faliment împotriva creditorilor dacă aceste riscuri duc la pierderi.
  • Monopoluri naturale – Existența monopolurilor naturale nu înseamnă că aceste sectoare trebuie să fie deținute de stat. Parlamentul poate adopta legislație pentru a evita comportamentul anti-concurențial al companiilor.
  • Concentrația de avere – Dreptul de proprietate și profiturile companiilor privatizate au tendința să fie mai dispersate și diversificat în rândul populației, în special dacă în decursul privatizării se oferă cupoane populației. Disponibilitatea mai multor canale de investiții stimulează piețele de capital și promovează lichiditate și crearea de locuri de muncă.
  • Influența politică – Industriile naționalizate sunt predispuse la interferențe politice sau motive populiste. Un exemplu ar fi atunci când o industrie cumpără bunuri de la producători locali (ce pot fi mai scumpe sau de calitate mai scăzută decât cele cumpărate din străinătate). Alte exemple includ forțarea unei industrii să-și înghețe prețurile/tarifele pentru a satisface nevoile electoratul sau pentru controlul inflației, creșterea de personal într-o industrie pentru a reduce șomajul (care altfel nu ar fi fost necesară), sau mutarea forțată a operațiunilor unor firme de stat în zone marginale.
  • Profituri – Companiile private există pentru a genera profituri pentru acționari. Acestea fac profit prin convingerea consumatorilor să cumpere produsele lor (în defavoarea concurenților), prin creșterea cererii pentru produsele lor, sau prin reducerea costurilor. Corporațiile private fac de obicei profit mai ridicat dacă servesc adecvat nevoile clienților lor. Corporațiile de dimensiuni diferite se pot concentra pe anumite nișe de piață, pentru a satisface nevoile unor grupuri specifice. Prin urmare, o companie cu o guvernanță corporativă bună vor fi motivate să satisfacă nevoile clienților săi în mod eficient.
  • Locuri de muncă mai bine plătite – Atunci când economia devine mai eficientă, profiturile cresc, subvențiile guvernamentale sunt eliminate iar necesarul de taxe care să alimenteze bugetul de stat scade, mai mulți bani vor fi disponibili companiilor pentru investiții și consum. În consecință, locurile de muncă vor fi mai bine plătite și mai multe locuri de muncă vor fi create decât în cazul unor economii mai restrictive.

Argumente împotriva privatizării

Oponenții anumitor privatizări susțin că anumite bunuri și servicii publice ar trebui să rămână în mâinile guvernului, în scopul de a se asigura că toată lumea din societate are acces la ele (cum ar fi aplicarea legii, sănătate sau educație). Atunci când guvernul oferă societății întregi anumite bunuri și servicii publice precum control al bolilor, se creează externalitate pozitivă (i.e. efecte secundare benefice). Constituțiile anumitor țări deleagă guvernele pentru furnizarea unor servicii de baza precum justițiesănătateapărare și bunăstarea generală. Aceste guverne furnizează aceste servicii în interes public pentru binele tuturor și pentru prosperitate colectivă. În cazul monopolurilor naturale, oponenții privatizărilor susțin că acestea nu sunt supuse concurenței loiale, și sunt așadar mai bine administrate de către stat.

Oponenții privatizărilor sunt sceptici cu privire la furnizarea de bunuri publice și servicii de către forme private pentru următoarele motive:

  • Performanță – Un guvern ales în mod democratic este responsabil pentru oameni printr-o legislatură sau constituție, și este motivat să protejeze activele naționale. Profitul poate fi subordonat obiectivelor sociale.
  • Îmbunătățiri – Guvernul este motivat să îmbunătățească performanța deoarece companiile de stat care funcționează bine aduc venituri la stat.
  • Corupție – Miniștrii și funcționarii publici sunt obligați să respecte cele mai înalte standarde etice, și există coduri de conduită sau declarații de interese sau de avere. Cu toate acestea, anumite procese duc lipsă de transparență, ce ar permite funcționarilor publici care controlează companiile de stat să obțină câștiguri personale.
  • Responsabilitate – Publicul are mai puține pârghii de supraveghere asupra companiilor private.
  • Amenințarea libertăților civice – Un guvern ales în mod democratic este responsabil pentru oameni printr-un parlament, și poate interveni atunci când libertățile civile sunt amenințate.
  • Obiective – Guvernul ar putea încerca să folosească companiile de stat ca instrumente pentru atingerea unor obiective sociale în beneficiul națiunii.
  • Capital – Guvernele pot strânge fonduri foarte ieftin de pe piețele financiare pentru a acorda împrumuturi întreprinderilor de stat.
  • Reduceri în servicii esențiale – Dacă o companie de stat ce furnizează servicii esențiale (cum ar fi cele de alimentare cu apă) este privatizată, noii proprietari ar putea abandona "obligația socială" pentru cei care sunt mai puțin capabili să plătească, sau să întrerupă serviciul în regiuni unde acest serviciu este neprofitabil.
  • Monopoluri naturale – Privatizarea nu va duce la o concurență reală dacă există monopol natural.
  • Concentrația de avere – Profiturile întreprinderilor de succes ajung în mâini private, de multe ori străine, în loc să fie folosite pentru binele populației.
  • Influența politică – Guvernele pot să exercite mai ușor presiune pe firme de stat pentru a le ajuta să pună în aplicare politica guvernului.
  • Profitul – Companiile private nu au alt scop decât maximizarea profiturilor. O companie privată va servi nevoile celor care sunt cei mai dispuși (și capabili) să plătească, spre deosebire de nevoile majorității, și sunt prin urmare anti-democratice. Cu cât este mai necesar un bun, cu atât elasticitatea cererii este mai mică, iar oamenii vor încerca să-l cumpere indiferent de preț. În cazul elasticității cererii de zero (perfect inelastic), teoria dintre cerere și ofertă nu mai funcționează.
  • Privatizarea și sărăcia – Mai multe studii au confirmat că există atât persoane avantajate cât și dezavantajate în procesul privatizării. Numărul de persoane dezavantajate poate crește mult atunci când procesul de privatizare este corupt sau greșit (de exemplu, lipsa de transparență care duce la vânzarea activelor de stat pe sume minuscule către cei cu conexiuni politice, lipsa unor instituții care să reglementeze transferul către privat, designul inadecvat al procesului de privatizare ce poate conduce la desființarea activelor).[6]
  • Pierderea locului de muncă – Datorită presiunii financiare suplimentare puse pe companiile privatizare pentru a reuși să opereze fără subvenții guvernamentale (spre deosebire de companiile de stat), anumite locuri de munca ar putea fii desființate pentru a păstra mai mulți bani în companie.
  • Reducerea salariilor și beneficiilor – Un raport din 2014 al centrului In the Public Interest,[7] susține că "externalizarea serviciilor publice creează o spirală descendentă în care salariile și beneficiile muncitorilor poate face rău economiei locale și stabilității generale a clasei de mijloc și clasei muncitoare".[8]
  • Produse de calitate inferioară – Companiile private ar putea să facă compromisuri la calitatea bunurilor și serviciilor oferite, în scopul de a maximiza profitul.

Există cinci tipuri majore prin care se poate derula procesul de privatizare:

  • Privatizare prin emiterea de acțiuni: aceasta implică vânzarea de acțiuni pe bursa de valori.
  • Privatizare prin vânzarea activelor: aceasta implică vânzarea activelor unei companii de stat unor investitori strategici, de obicei prin licitație sau prin modelul Treuhand.
  • Privatizare prin cupoane: aceasta implică distribuirea de cupoane, care reprezintă dreptul la o parte a unei corporații, către toți cetățenii, de obicei gratuit sau la un preț foarte scăzut.
  • Privatizare de jos în sus: Înființarea de noi întreprinderi private în foste țări socialiste.
  • Privatizarea către angajați sau management: Distribuirea de acțiuni în mod gratuit sau la un preț foarte scăzut către lucrători sau managementului organizației.

Alegerea metodei de privatizare este influențată de piața de capital și de factori politici locali sau specifici ai organizației. Privatizarea prin bursa de valori este deseori utilizată atunci când există o piață de capital stabilă capabilă să absoarbă acțiunile. O piață cu lichiditate ridicată poate facilita procesul de privatizare. Dacă piețele de capital nu sunt suficient dezvoltate, atunci va fi dificil să se găsească suficienți cumpărători. În acest caz acțiunile pot fi sub-evaluate, iar vânzările ar putea să nu ridice suficient capital ce justifică valoarea corectă a companiei. Așadar, multe guverne aleg să listeze companiile în piețe mai sofisticate, precum Euronext sau bursele din LondraNew York sau Hong Kong.

Vânzarea directă de active către câțiva investitori este practicată în special în țările în curs de dezvoltare, deoarece aceste țări nu au încă o piață de capital cu lichiditate ridicată.

Privatizarea prin emitere de cupoane a avut loc în principal în economiile de tranziție din Europa Centrală și de Est, precum RusiaPoloniaCehia și Slovacia.

În cadrul privatizării prin vânzarea directă a activelor sau prin emitere de acțiuni la bursă, ofertanții se întrec în a oferi prețurile cele mai mari, generând mai multe venituri pentru stat. Pe de altă parte, privatizarea prin cupoane ar putea crea un transfer veritabil de active către populația generală, ce oferă un sentiment de participare și incluziune în rândul oamenilor. În plus, o piață ar putea fi creată dacă guvernul permite transferul de cupoane între titulari.

Vezi Sursa AICI

 Un business în creștere este mereu în căutare de capital. 

Listarea la bursă poate fi una dintre sursele prin care un antreprenor poate atrage acest capital suplimentar pentru dezvoltarea afacerii sale. Care sunt opțiunile tale de listare pe bursă și când este momentul să faci acest pas?

Listarea la bursă este o opțiune foarte folosită de companiile din afara României.

Și nu doar de giganți precum Facebook, Uber sau Apple, ci și de companii care, după cum spuneam, caută noi soluții pentru a-și finanța operațiunile și de a avea mai multă expunere.

În ceea ce privește antreprenorii din țara noastră, până acum câțiva ani exista o oarecare reticență în a alege listarea la bursă ca metodă de dezvoltare pentru business.

Cu toate acestea, există și antreprenori care și-a planificat acest aspect încă de la început și au făcut toți pașii posibili pentru a implementa această strategie în dezvoltarea afacerii.

Un exemplu în acest caz sunt frații Cristian și Mihai Logofătu, fondatorii Bittnet, prima companie de IT listată pe BVB, business care a ajuns recent la o capitalizare bursieră de 100 de milioane de lei.

”Privatizarea inseamnă că primești niște bani, apoi toată viața, împarți profitul !”

Ce să faci înainte de a-ți lista startup-ul pe bursă

După cum spuneam, pentru unii antreprenori, listarea la bursă poate fi punctul culminant al unui obiectiv strategic pe termen lung.

Pentru un antreprenor, listarea la bursă este atractivă și datorită posibilității de a genera bani dintr-o ofertă publică secundară prin care acționarul își vinde participația într-o companie.

Atragerea de finanțare prin bursă poate permite unei firme să facă investiții importante în implementarea unor strategii de extindere. Chiar și în afara granițelor.

Listarea la bursă – opțiuni

În România, atunci când vorbim despre listarea pe bursă, antreprenorii au două opțiuni din care pot alege - fie pot opta pentru listarea pe Piața Principală fie pe piața AeRO pentru startup-uri și IMM-uri.

”Principalele diferențe dintre cele două piețe le reprezintă cerințele de listare - pentru Piața Principală, compania trebuie să aibă o vechime de cel puțin 3 ani, o capitalizare de piață de minim 1 milion euro și un free-float (acțiuni disponibile pentru tranzacționare) de minim 25%”, ne-a precizat Zuzanna KurekPartener la Cornerstone Communications, agenție specializată în relația cu investitorii. Zuzanna este fost Business Development & Marketing Deputy Director în cadrul BVB.

Potrivit acesteia, pentru piața AeRO criteriile sunt mult mai relaxate - compania trebuie să aibă o capitalizare de piață de cel puțin 250.000 euro și un free-float de minim 10% sau, alternativ, să aibă cel puțin 30 de acționari. În ambele cazuri, compania trebuie să fie organizată ca societate pe acțiuni (SA) înainte de listarea la bursă.

”Când vine vorba de metoda prin care compania se poate lista și intra astfel la tranzacționare pe oricare dintre cele două piețe, există trei metode disponibile - Ofertă Publică Inițială (IPO), Plasament Privat și Listare tehnică”, a precizat Zuzanna.

Mai jos specialistul Cornerstone Communications ne-a enumerat caracteristicile fiecăreia dintre aceste metode.

Listarea la bursă- listarea tehnică

Listarea tehnică este cea mai simplă și rapidă modalitate de a introduce o companie pe piața de capital, dar, în același timp, oferă unele dezavantaje.

În cadrul unei listări tehnice practic, compania nu face nicio ofertă, ceea ce înseamnă că nu atrage capital ca parte a procesului de listare ci pur și simplu listează compania pe piață cu structura de acționari neschimbată.

”Astfel, printr-o listare tehnică, structura acționarilor societății nu este afectată în niciun fel și compania decide pur și simplu că dorește doar să profite de beneficiile statutului de companie publică (vizibilitate sporită, credibilitate, transparență). Odată ce acțiunile companiei sunt listate și disponibile la tranzacționare, structura acționarilor poate (și este de preferat) să se schimbe, deoarece acționarii au libertatea de a-și vinde acțiunile pe care le dețin în companie pe piața secundară”, mai spune Zuzanna.

Din punctual ei de vedere, principalul dezavantaj al acestei metode este că astfel de listări sunt cele mai neatractive pentru investitori și se întâmplă adesea în România ca societățile care au ales listarea tehnică să nu aibă o lichiditate ridicată.

Acest lucru se întâmplă și din cauza faptului că există un număr mare de acțiuni în mâinile unui număr limitat de acționari care, spre deosebire de investitorii care participă la plasamente private sau IPO, se comportă diferit.

În plus, lipsa unui plasament privat sau IPO înainte de listare poate sugera că societatea nu ar fi fost suficient de atractivă pentru a strânge cu succes capital din piață.

”Important de reținut este faptul că în cazul unei listări tehnice, compania trebuie să colaboreze cu un Consilier Autorizat, să pregătească un memorandum (pentru AeRO) sau un Prospect (pentru Piața Principală), precum și să îndeplinească toate criteriile necesare pentru listare - capitalizare minimă de piață, free-float minim și, în cazul Pieței Principale, vechime de minim 3 ani”, afirmă Zuzanna.

Plasament privat

În România, majoritatea listărilor pe piața AeRO, atât de obligațiuni cât și de acțiuni, se realizează prin plasament privat. Motivul principal care determină această alegere este documentul de ofertă simplificat, memorandumul, care este mult mai simplu de realizat spre deosebire de prospectul pentru realizarea unei oferte publice inițiale.

În timpul plasamentului privat, o companie poate oferi acțiunile sau obligațiunile sale unui număr limitat de potențiali investitori, maxim 149 persoane (persoane juridice sau fizice / investitori individuali cat si investitori institutionali). Acești investitori cărora li se adresează oferta sunt, de obicei, selectați cu atenție de către brokerul care asistă compania în procesul de listare”, ne explică ea.

În timpul desfășurării ofertei de brokerul selectat sau de consilierul autorizat, este important de menționat că nici compania, nici intermediarul nu au voie să ofere publicului larg detalii despre ofertă. ”Aceasta înseamnă că, în timpul procesului de plasament privat sau înaintea acestuia, nu se pot face publice informații referitoare la prețul acțiunilor, volumul acțiunilor disponibile pentru vânzare, evaluarea companiei, free-float”, mai spune reprezentantul Cornerstone Communications.

Desigur, compania poate și este recomandat chiar, să-și anunțe intenția de listare pe bursă și de atragere de capital prin plasament privat, cu mențiunea că poate transmite doar estimări generale ale sumei pe care doresc să o strângă și fără să intre în detalii despre informațiile din memorandumul de listare.

Un mare avantaj al procesului de plasament privat, spre deosebire de IPO, este că memorandumul de listare nu trebuie aprobat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

Listarea la bursă - ofertă publică inițială

IPO este cea mai cunoscută metodă de listare. Pe scurt, aceasta înseamnă că, înainte de listarea pe bursă, compania oferă o cotă parte către publicul larg, fără nici o restricție, așa cum se întâmplă în cazul plasamentului privat care poate fi adresat doar unui număr maxim de 149 de investitori.

”Deoarece oferta este adresată publicului larg și oricine poate achiziționa acțiuni (având desigur deschis anterior un cont de brokeraj), cerințele de listare sunt mai stricte pentru acest proces. Aceasta înseamnă că societatea trebuie să pregătească un prospect de listare, un document complex de informații, care trebuie aprobat de Autoritatea de Supraveghere Financiară înainte de IPO. În plus, compania trebuie să îndeplinească și o serie de proceduri juridice și de reglementare”, detaliază Zuzanna.

Pentru IPO, prospectul de listare este necesar atât pentru listarea pe piața AeRO cât și pe Piața Principală.

Pentru că este mult mai costisitor pregătirea unui prospect, care trebuie aprobat de ASF pentru realizarea unei oferte publice, până acum în România, IPO-urile au avut loc doar pe Piața Principală.

Pentru listarea pe AeRO, companiile au ales, în general, listarea prin plasament privat.

De asemenea, este mai rezonabil ca societățile care doresc să strângă, de exemplu, 1 milion de euro să facă un plasament privat, deoarece în cazul unei afaceri bune și prospere 149 de investitori, și chiar mai puțini, sunt suficienți pentru a strânge o sumă de 1 milion de euro.

Listarea la bursă - când o faci

Piața Principală este dedicată companiilor mari, care îndeplinesc câteva criterii: au întocmit situații financiare pentru ultimii trei ani (cel puțin), au o capitalizare anticipată de cel puțin un milion de euro – adică firma este evaluată, înainte de a se lista, la cel puțin un milion de euro - (sau au capitaluri proprii de minimum un milion de euro), și sunt dispuse să renunțe la 25% dintre acțiuni – acestea trebuie să ajungă în urma ofertei în portofoliile investitorilor, devenind astfel libere la tranzacționare.

Pentru piața AeRO, cerințele de admitere sunt mai relaxate, tocmai pentru a admite accesul companiilor de dimensiuni mici și mijlociicare nu îndeplinesc condițiile de mărime și vechime necesare listării pe Piața Principală.

În acest caz, pentru ca un IMM să se listeze e nevoie ca acesta să fie evaluat la cel puțin 250.000 de euro (sau să aibă capitaluri proprii care pornesc de la această valoare), să scoată la tranzacționare 10% dintre acțiuni, sau să aibă minimum 30 de acționari.

Acest material face parte din proiectul ”Dicționarul de Afaceri”, realizat în colaborare cu BT. Banca Transilvania e un partener de încredere al antreprenorilor români, iar în ultimii ani s-a implicat activ pentru a face educație financiară clienților săi și nu numai. BT Club este Clubul Întreprinzătorilor Români și organizează constant evenimente pentru antreprenori, pe teme diverse, în toată țara. S-au alăturat demersului nostru pentru a vorbi pe limba antreprenorilor de orice vârstă.




Vezi Sursa AICI